Senior Buitendienstadviseur Zakelijk
Oss of 's-Hertogenbosch
40 uur per week
Senior Buitendienstadviseur Zakelijk Oss of 's-Hertogenbosch
Weet jij een goede eerste indruk te maken bij relaties? Investeer jij moeiteloos in jouw relaties en denk je graag mee met hen voor de juiste oplossing? Bouw jij met jouw commerciële en sociale vaardigheden een duurzame en goede klantrelatie op? Hou jij ervan om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!
Wat houdt de baan in?
Als senior Buitendienstadviseur Zakelijk ben jij verantwoordelijk voor het realiseren van new business, voornamelijk bij potentieel nieuwe klanten. Daarnaast draag je zorg voor het beheren en uitbouwen van jouw klantenportefeuille. Jij hebt als doel het adviseren over risico’s, verzekeringsoplossingen en het bemiddelen hierin (al dan niet op fee-basis) in de zakelijke markt. Dit doe jij op basis van een gestructureerd accountplan, een proactieve klantbenadering, een gedegen voorbereiding en door het voeren van efficiënte en effectieve advies- en beheergesprekken, zowel face to face als telefonisch. Jij bent eindverantwoordelijk voor klanttevredenheid door vlekkeloze advisering en zorgvuldige aftersales.
Jouw uitdagingen als senior Buitendienstadviseur Zakelijk zijn
- Het werven en bezoeken van prospects, alsmede het maken van afspraken met bestaande relaties volgens acquisitie/onderhoudsplanning;
- Het geven van totaaladvies aan nieuwe en bestaande relaties op het gebied van schade- en inkomensverzekeringen;
- Het actualiseren van risicoprofielen van bestaande relaties met als doel om doorlopend de beste balans te vinden tussen het bewust wel of niet verzekeren van de in kaart gebrachte bedrijfsrisico’s;
- Het vastleggen/rapporteren van de bevindingen tijdens klantbezoeken;
- Het realiseren van de overeengekomen individuele (financiële) doelstellingen.
Wat staat daar tegenover?
Jij komt te werken bij een informele en dynamische organisatie waar je alles mag worden, behalve ongelukkig. Jij krijgt de mogelijkheid om te groeien en jezelf te ontwikkelen. Wij bieden geen baan maar een loopbaan. Daarnaast bieden wij jou:
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling en een bruto fulltime salaris tussen de € 3.236 en € 5.857, afhankelijk van ervaring;
- Een persoonlijk keuze budget (PKB), opgebouwd uit verschillende arbeidsvoorwaarden waaronder 8% vakantietoeslag. Het budget kun je voor verschillende doeleinden gebruiken;
- Een werkweek van 40 uur;
- Flexibiliteit door hybride werken;
- 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), waarvan 5 vakantiedagen op zijn genomen in jouw persoonlijk keuze budget (PKB);
- Twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag;
- Een pensioenregeling;
- Een telefoon;
- Een leaseauto ten behoeve van jouw functie;
- Een thuiswerkvergoeding (€ 2,15 per dag) en een thuiswerkbudget;
- Personeelskorting bij het afsluiten van jouw verzekeringen, hypotheek, aan- en verkopen en taxeren van jouw huis.
Hoe ziet het team eruit?
Jij bent werkzaam door heel het land met als standplaats Oss of ‘s-Hertogenbosch. Jij bent werkzaam in een team met dertien zakelijke adviseurs en werkt nauw samen met de commerciële binnendienst collega’s. Samen bedien jij onze relaties optimaal en werk je aan een goede klanttevredenheid. Er heerst een informele werksfeer met gedreven en betrokken collega’s. Een inspirerende en uitdagende werkomgeving waar je volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en waar verbetervoorstellen worden gewaardeerd. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop.
Wat wij van je vragen?
Jij bent het liefst op pad, onderweg naar relaties, prospects of aan het netwerken. Jij ziet waar de kansen liggen en pakt deze zelfstandig op. Het initiatief komt vanuit jou. Jij krijgt energie van resultaten behalen. Daarnaast:
- Minimaal hbo werk- en denkniveau;
- In het bezit van Wft Basis, Wft Schadeverzekeringen zakelijk en Wft Inkomen (bij voorkeur) aangevuld met certificaten assurantie A of bereid deze te halen;
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring in de commerciële buitendienst;
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Een sales mentaliteit, hebt geen schroom om ‘koud’ te bellen en tevens in staat jouw relaties goed te onderhouden en uit te bouwen;
- Sta jij stevig in jouw schoenen en ga jij pragmatisch om met ad hoc werkzaamheden in een dynamische omgeving met een hoog werktempo;
- Makkelijk in de omgang en in staat om op elk niveau een gesprek aan te gaan;
- Een echte hands-on mentaliteit en loopt niet weg voor uitdagingen.
- Beschik jij over goede sociale vaardigheden en kan je zowel in teamverband als zelfstandig werken.
Jij bezit de volgende eigenschappen en competenties
- Uitstekende schriftelijk en mondelinge communicatieve vaardigheden;
- Uitstekende verkoop- en onderhandelingsvaardigheden;
- Flinke dosis overtuigingskracht;
- Ondernemend en resultaatgericht;
- Klant- en servicegericht;
- Doorzettingsvermogen en stressbestendig;
- Proactief en initiatiefrijk.
Wie zijn wij?
Claeren is financieel dienstverlener en specialist in risicobeheer. Claeren adviseert zakelijke en particuliere relaties op het gebied van verzekeringen, inkomen, pensioenen, hypotheken en andere financiële producten en diensten. Wij maken de risico’s die onze relaties lopen, inzichtelijk en beheersbaar met als doel het bieden van continuïteit en zekerheid. Claeren is onderdeel van Alpina Group. Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. Wij zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn we één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland. Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden we hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden we bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers.
Vragen over deze vacature?
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het profiel? Stuur dan jouw sollicitatiebrief en curriculum vitae naar recruitment@claeren.nl. Graag onder vermelding van ‘vacature Senior Buitendienstadviseur Zakelijk’. Neem voor meer informatie contact op met Rianne Salfischberger, Management assistent, telefoonnummer 073 – 303 30 14.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.